• Általános szervezeti digitalizáció
  • Iparágspecifikus digitalizáció
  • IT biztonság
  • Humán erőforrás digitális kompetenciái
  • Digitális potenciál

Személyes adatok

1. Általános szervezeti digitalizáció

Az általános szervezeti digitalizációt felmérő kérdések célja, hogy feltárják a logisztikai vállalkozás életében jelen lévő általános szervezeti digitalizáció szintjét, mely alapját képezi a később megjelenő iparágspecifikus digitalizációs szintnek is. Az általánosabb jellemzőket mérő kérdőív szekció kitöltése során a válaszadóknak az előre definiált válaszlehetőségek közül kell választaniuk, így sztenderdizált, jól összehasonlítható eredményeket kapunk.

1.1 A munkavégzéshez a munkatársak hány százaléka használ informatikai eszközöket?
(PC, notebook)

1.2 A munkavégzéshez a munkatársak hány százaléka használ mobil eszközön applikációt? (nem hívás és sms célra, hanem pl: forgalomirányításhoz)

1.3 Mely folyamatokat sikerült eddig infrormatikai rendszerbe intergrálni az alábbiak közül (ha nem is teljeskörűen)?
Több válasz is megjelölhető

1.4 Milyen típusú csoportmunkát támogató alkalmazásokat használnak? Több válasz is megjelölhető

1.5 Milyen digitális irodai eszközökkel, berendezésekkel rendelkeznek? Több válasz is megjelölhető

2. Iparágspecifikus digitalizáció

Az iparágspecifikus digitalizáltságra vonatkozó kérdések célja, hogy felmérjék a szervezet magasabb szintű informatikai felkészültségét, különösen a napi működéshez, logisztikai folyamatokhoz kapcsolódó témakörökben. Ebben a szekcióban olyan kérdéseket teszünk fel, amelyek kifejezetten a kikötői logisztikai ágazatban relevánsak, követve a hazai gyakorlatot és a nemzetközileg elérhető jó gyakorlatokat.

2.1 Bármely rendszerükben megjelenik-e most a Mesterséges Intelligencia?

2.2 Az alábbi iparági technológiák körül mellyel rendelkeznek? Több válasz is megjelölhető

3. IT biztonság

Az informatikai biztonság elsődleges szempont minden cég életében, ahol a folyamatok már valamennyire digitalizáltak. Az alábbiakban az IT biztonság területén megvalósított fejlesztéseket értékeljük, melyek hasznos visszajelzésként szolgának, arra vonatkozóan, hogy cégüknél mely területeken vannak még fejlesztendő pontok. Nem csak önmagában a szervezet felkészültsége határozza meg a biztonság szintjét, hanem fontos szerepet kapnak a felhasználók elméleti és gyakorlati ismeretei is.

3.1. Megvalósították-e a GDPR szabályoknak való teljes megfelelőséget, a kezelt adatok védelme érdekében?

3.2 Megvalósul-e a munkavállalók tájékoztatása GDPR területén?

3.3 Mely területeken sikerült megvalósítani az IT biztonságot? Több válasz is megjelölhető

3.4 Megvalósul-e a munkavállalók tájékoztatása IT biztonság területén?

4. Humán erőforrás digitális kompetenciái

A vállalkozás humán erőforrásának, vagyis a munkavállalóinak digitális felkészültsége nem csak IT biztonsági szempontból fontos, hanem kulcs sikertényező a vállalati digitális fejlesztések eredményessége szempontjából is. A kérdőív jelen fejezetében olyan munkavállalói kompetenciák felmérése a célunk, amelyek a cég digitalizált működéséhez elengedhetetlenek. Humánerőforrás kompetenciák tekintetében ugyancsak fontos részterület a digitális eszközök használatához szükséges, idegen nyelv (elsősorban angol) ismeret, mivel sok esetben a használt gépek, szoftverek csak angol nyelven érhetők el.

4.1 Vannak-e a cégnél bármilyen IT eszköz vagy program használatát oktató képzések? (akár belső, akár külső)

4.2 Mennyire felelnek meg a munkatársak digitális kompetenciái a feladatok elvégzéséhez?

4.3 Mely területeken szorul feljesztésre a munkavállalók digitális kompetenciája?

4.4 Mekkora azoknak a munkavállalóknak az aránya, akik munkájuk során egyáltalán nem használnak digitális eszközöket? (nem csak pc, notebook)

4.5 Mennyire akadályozza az angol nyelvtudás hiánya a digitális eszközök használatát?

5. Digitális potenciál

A kérdőív eddigi fejezeteiben a kitöltő logisztikai vállalkozásra vonatkozó, jelen állapotot leíró kérdések után a záró kérdéskör a jövőre vonatkozó tulajdonságokra irányul. Fontos felmérni ugyanis, hogy milyen tartalékok, kiaknázható lehetőségek rejlenek a digitális fejlesztések területén, és hogy mennyire képes ezeket a vállalkozás hatékonyan adaptálni mindennapi működésébe. A kikötői ágazatban, ezen lehetőségek egyik legfontosabb elemének a Kikötői Információs Rendszert (röviden KIR-t) tekintjük, amely a fejlesztés befejezését követően adaptálhatóvá válik minden hazai kikötő számára.

5.1. Mennyire érzi magát tájékozottnak a tervezett Kikötői Információs Rendszer fejlesztésével kapcsolatban? (KIR)

5.2. Használja-e vagy tervezi-e használni a KIR-t a kikötőben?

5.3 Mennyire támogatja a cég a munkavállalók távoli munkavégzését?

5.4 Milyen mértékben állnak rendelkezésre a távoli munkavégzés technikai feltételei?

5.5 Tervezi-e a kövezkető 1-2 évben olyan digitális fejlesztés bevezetését, amely a szervezet, a logisztikai folyamatok, az IT biztonság, vagy a humán erőforrás digitális kompetenciáit javíthatják?